tripp till mormor

2kommentarer

Mormor asså.. Vilken sötis hon är.

Det finns några obligatoriska saker som händer när man är hos mormor.

1. Vila. Det första mormor sa när jag kom innanför dörren var;
-Jeg la meg litt på sofaen jeg skjönner du. Ta o legg deg litt du også.
2. Grandiosa pizza. Denna skär mormor upp i slicer också sitter vi o koser oss framför något fränt program som jag i vanliga fall inte skulle se på.
3. När man skall lägga sig i den stenhårda sängen som jag trots detta älskar kommer mormor in och säger godnatt och missar ALDRIG meningen;
-Se till så du ikke legger noe på ommen da, då kan det ta fyr vettu.
4. Man somnar till ljudet av mormors snarkningar i rummet bredvid. Denna natt var snarkningarna av extra karaktär då dörren stod öppen mellan våra rum så värmen skulle sprida sig. Men samtidigt är det rätt mysigt...

Imorse väckte mormor mig tidigt för att jag skulle hjälpa henne att åka till Sverige och handla fläsk=)
Men mormor ångrade sig och skulle prompt inte ha nåt fläsk när hon såg hur trött jag var. Så jag sov en liten stund till för att sedan komma upp till en frukostbuffe ala mormor.

Hon e grym min lille bestemor.


2 kommentarer

Anonym

05 Feb 2009 21:21

haha =) Ja, vad ska man säga? Hon är bara BÄST vår Mormor!

Anonym

05 Feb 2009 21:22

haha =) Ja, vad ska man säga? Hon är bara BÄST vår Mormor!

Kommentera

Publiceras ej