Sky and sand

0kommentarer

Min kinesgranne flyttar tillbaks till sitt hemland imorrn. Lite synd, eftersom hon alltid håller igång i köket och lagar mat, tar ut sopor, plockar ur diskmaskinen osv... Sen e hon trevlig o bjuder på mat också. Men.... nu har hon och hennes " manlige vän" hållt igång på andra sätt de senaste dagarna. Och jag tror inte hon vet att väggarna i vårat hem är så tunna att det känns som dom ligger bredvid mig i sängen och gnuggar. Så jävla otrevligt va. Burr.

------------------------------------------------------------------

I söndags var jag redo för fotboll. Den första söndagen jag kunde. Hade avsagt mig jobb och allt annat. Mitt enda fokus denna dag var min första fotbollsträning. Med en fruktansvärd träningsvärk ( så fruktansvärd att jag inte kunde gå normalt) och en härlig tandvärk på detta var jag taggad och förberedd som aldrig förr.

Så ställdes träningen in. En stor besvikelse.

------------------------------------------------------------------

Jag har precis lyssnat på en mycket bra låt.

Paul Kalkbrenner- Sky and sand


------------------------------------------------------------------

Nu ska jag utföra arbete i hemmet. Likt en liten piga a la 2009.

städa-tvätta-packa-fixa fin musik till ipoden-skriva ut viktiga skolpapper-rensa.

------------------------------------------------------------------

Imorrn åker jag till min fina vän alva. Vi har liksom haft nedräkning ett bra tag nu. Hon vet allt om mig. Jag vet allt om henne. Det är gött å ha de så.
Det är fint, att vi pratar minst en gång om dagen, oftast flera. Länge pratar vi, och har alltid massa att prata om. Vi skrattar mycket och det blir liksom aldrig tyst.

O när ja nu skriver detta ringer hon, o berättar att hon e mitt uppi livet, den kvinnan.

Att vara kvinnan mitt i livet. Det är en väldigt positiv betydelse för oss.



Ja bjuder på denna väldigt gamla bild, dagen efter fest. Fruktansvärd bild, men fin innebörd. Två kvinnor just mitt i livet.

=)










Kommentera

Publiceras ej